Monday 28 January 2013

Anna Karenina

Annu Kareninu od Tolstoje jsem četla už v  listopadu. Poněvač má knížka osm set stránek a já ji nikde nenašla v češtině ke stažení, musela jsem si rozvrhnout počet stránek, které denně přečtu, abych to vůbec do měsíce stihla vrátit do knihovny. Knížka byla psána v krátkých kapitolách, takže se mi četla překvapivě dobře. Mám ráda, když se děj odehrává z pohledu více postav tak jako tady. Zvlášť Levinovo dumání je občas trochu zdlouhavé, ale tak je to ruská klasika, co by jste čekali.


Něco málo k ději
Hlavní postavou, jak název napovídá, je samozřejmě Anna. Ovšem netočí se vše jen kolem ní. Příběh začíná u Levina, který je zamilován do Kitty. Ta je ale okouzlena Vronským a slibuje si s ním velkou budoucnost. Pro Vronského však znamená jen takové rozptýlení a zamiluje se do Anny, která je už léta vdaná za vysoce postaveného Karenina.

Předem známí děj
Je to dílo známé a tak není překvapení, že mi už někdo dříve prozradil, jak to vlastně skončí. Možná díky tomu, jsem čtení této knížky, tak dlouho odkládala, ale důvod to byl zbytečný. Nic se nevyrovná tomu. když závěrečnou hlavní scénu čtete sami.

Filmové zpracování
Loni bylo toto dílo po několikáté zfilmováno. Režisérem se stal Joe Wright. V hlavní roli hraje Keira Knihgtley, kterou jsem si dost oblíbila v Pirátech z Karibiku. Jejího manžela ztvárnil Jude Law a dále zde například hrají Matthew MacFadyen, Domhnall Gleeson, Aaron Taylor-Johnson či Alicia Vikander.
Film je natočen v divadelních kulisách, což mi přišlo takové oživující. Jediné co mi tam opravdu chybělo, byl nakonci záběr na ztrápeného Vronského, ten se tam už vůbec neobjevil. Film získal dokonce čtyři nominace na Oscara.

Trailer k filmu:


Obrázky - fanpop.com

No comments:

Post a Comment